Monday, December 31, 2012

Assalamualaikum semua J

Pejam celik pejam celik , skrg kita dah masuk Tahun 2013 . macam tak percaya yg skrg nie tahun ke-21 aku hidup dalam dunia nie , Alhamdulillah… Untuk celebrate new year nie aku tak kemana-mana pun , hanya di rumah oleh kerana kecederaan kaki yang aku dpt masa shooting di Kuantan lepas . Papepun utk entri kali nie aku nk cerita sikit pasal tahun 2012 , cerita yg menarik je ok ,  jom kita mula heheeeee J

Seingat aku , tahun 2012 terlalu byk dugaan yang aku lalui , aku hepy , aku sedih , aku menangis , semua ade J mcm2 yg jadi tahun 2012 J Antaranya aku jadi Pengarah buat kali pertamanya , walaupun hanya utk subjek kelas , kepercayaan yang dorg bg sangat bernilai . Buat pertama kalinya aku jd Pengarah utk Documentary yg berdurasi 15 minit yang bertajuk ‘ Kisah-Kisah Aneh Penggali Kubur ’ . Apa yg boleh aku kata , sangat mencabar masa shooting utk docu nie . Ade yang di ganggu semasa dilokasi , ade yang di ganggu mse tidur kt rumah aku , wah sangat hebat pengalaman tu , akhirnya aku berjaya buat docu nie sampai abis , bawah nie ade gambar mase shooting tu , heheee J
 
 
   
 




Seterusnya , aku dpt pengalaman baru . Aku berjaya terpilih utk melakonkan watak utama dalam Pementasan Makyung Sindo di Aswara . Juga sebagai penilaian utk aku dlam subjek teras Makyung II . Utk penilaian studio , aku dan grup filem digabungkan dgn grup dr fakulti tari . Pengalaman kerjasama dgn dorg sume sgt indah belaka J kita hepy sama , kita gaduh sama , kita gossip sama , kita show pun sama J Dorg dr fakulti tari sangat professional dlm pementasan J Selepas penilaian studio nama aku sorg terpilih utk watak dalam Pementasan Besar sebagai Peran Tua . Punyalah tak sangka aku terpilih sebab dr penilaian studio , ade 3 orang yg pegang watak Peran Tua dan akhirnya aku yg terpilih . Alhamdulillah aku dgn kawan-kawan berjaya pentaskan satu teater Makyung yg sangat menarik bagi aku . Dan yang paling best , aku dpt jumpa pelakon pujaan aku Nad Zainal !!! Aku suruh dia dtg utk bg tunjuk ajar kt kami semua , thnx kak Nad bg aku Big Apple mase tu , artis bg Big Apple , kau adoooo ? J
 
 
 
 
Shooting… Selalunya kalau aku turun shooting aku sebagai crew je , tp kali nie aku diberi peluang utk jadi extra dalam magazine program dr RTM yg tajuknya Generasi Aktif . Sape yg tak goyang bila beraksi depan kamera , tapi semuanya ok J episode tu aku sebagai remaja yg sangat minat dengan kapoeira J walaupun tak pernah terfikir pun pasal bnd tu , hahahaa . Malangnya selepas berkapoeira , aku dpt cedera yg paling teruk dlm masa 20 tahun aku hidup , seolah-olah kaki aku lumpuh lepas berkapoeira tu . Tapi aku terharu giler , pihak produksi sgt bertanggungjawab , aku dilayan macam aku pengacara dlm program tu . Mane taknya , aku dipapah kemana je aku pegi . Sampai kt rumah plak , dorg jumpa mak bapak aku utk bgtau hal sebenar . Alhamdulillah family aku ok , sekarang nie aku dok umah tak boleh jalan L so sad kannn L korg layan jelah gambar kt bawah nie J
 
 
 
 Hmmm , aku harap tahun 2013 nie akan lebih baik dr tahun 2012 , semoga semua dpt kehidupan yg lebih baik ok , Salam Ukhwah , Assalamualaikum J

No comments:

Post a Comment